היום ברחוב הירקון היתה הפגנה כנגד שמוש בריטלין, בטענה שהילד נהיה כמו "זומבי" אחרי שמוש ממושך בו, היום כבר ברור לכולם שהילדים של ימינו הם מיוחדים, מיוחדים אגואיסטית, מחושבים, חכמים, דורשים קודם לדעת "בשביל מה" ורק אחר כך מחליטים אם להסכים למה שהמבוגרים מציעים להם. ובדרך כלל הם לא מסכימים!
הם - דור חדש לגמרי. הרצון שבהם - הוא לא "להצליח" במובן שלנו, בחיים, אלא קודם להוכיח לעצמם שלחיים יש משמעות. אחרת - האם לא עדיף ללכת לתענוגים, לעולם ווירטואלי משלהם, לסמים, מאשר להשקיע מאמץ? בשביל מה?
לכן המבוגרים, שמנסים בדרכים המוכרות לרסן את הדור החדש, אינם מצליחים להתמודד איתם, לרסן את האגו שלהם. תשובה עבורם - אין. בפרט להיפראקטיביות, אמנם שרק לנו נראה שהיא "היפר" - עבור הדור החדש זו אקטיביות נורמלית לחלוטין.
לילדים רבים מאוד נגרם נזק סיסטמתי בלתי הפיך כתוצאה משימוש בתרופות ממכרות כמו ריטלין. תרופות מסוג זה גורמות לעד 70 תופעות לוואי, שעליהן לא מזהירים את ההורים מראש. בין תופעות הלוואי: דחפים אובדניים, פסיכוזה, הפרעות בקצב הלב. תרופות כאלה מהוות סם מסוכן במלוא מובן המילה. בכל אופן, אסור לאפשר את הנורמה שבה מורים מכריחים את ההורים לתת לילדיהם ריטלין תחת איום הרחקה מבית הספר. (דעה אחרת: ריטלין - לא סם, כי אינו גורם ל"קריז", אין התמכרות).
אך להורים עצמם כבר אין כוח להשגיח על הילדים, והם מוכנים לכול! למשל, כאשר שלטונות מדינת ניו יורק החליטו להפסיק את הטיפול בהלם חשמלי לילדים בעייתיים, הם נתקלו בהתנגדות של הורים, שטענו כי הלם חשמלי אינו אכזרי והוא מסייע לילדים להתנהג טוב יותר.
הגיע הזמן שהדור הקודם יפנים שאנו חיים בתקופת ביניים מיוחדת, תקופה של הערכה מחדש של התפתחותנו. התפתחות זו החלה בבבל העתיקה לפני 3800 שנה, בהחלטה להתפתח בדרך אגואיסטית, בניגוד לעצת אברהם אשר קרא להתפתחות אלטרואיסטית של האנושות. מאז ועד ימינו האנושות גדלה והתפתחה תחת לחץ הכוחות האגואיסטיים. היום אנו מגלים שדחקנו את עצמנו למבוי סתום, הצבנו את עצמנו כנגד כל הטבע. דרך השפעת הסביבה ניתן להגיע לקיום אחר - אינטגרלי, באהבה, בהרמוניה עם הטבע. כך או כך הייסורים יאלצו אותנו לקבל את צורת הקיום הזאת. אולם בהחלט ניתן לשנות את הציוויליזציה שלנו על ידי הכרת הקטסטרופה הכללית העולמית המתקרבת, ובעזרת שימוש בכלי התקשורת שיעזרו לנו בתהליך של להיות חלק בלתי נפרד מההרמוניה הכללית שמסביבנו,
ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם